Specificatiile modelului de Peugeot 306 si modul in care acesta a inovat gama

Peugeot 307 este o masina mica de familie produsa Peugeot din 2001, dupa Peugeot 306, pentru care a fost incetata productia in 2002. A primit titlul Masina Europeana a Anului in 2002 si a continuat sa fie oferit in China si anumite piete sud-americane pana in 2014, in ciuda aparitiei modelului 308 in 2007.

307 a fost prezentat ca prototip 307 Prométhée la Mondial de l’Automobile din 2000. Versiunile hatchback de productie au fost introduse pe pietele europene la 26 aprilie 2001, ca succesori pentru Peugeot 306 .

307 a fost vandut si in Australia, Noua Zeelanda , Asia si (in versiuni 1.6 si 2.0 benzina) Mexic. In Brazilia, 307 se vinde cu motoare 1.6 si 2.0 flex (gaz / etanol).

307 foloseste o platforma 306 prelucrata, care poate fi gasita si pe Citroën Xsara , precum si pe Citroën ZX din 1991. Cu toate acestea, masina este mai mare decat 306 din toate punctele de vedere. 307 a continuat stilul companiei vazut prima data pe Peugeot 206 si Peugeot 607.

Cu lumini pe fata inaltate si o capota accentuata care duce la un parbriz extrem de inclinat, 307 s-a indepartat de temele concepute initial si folosite pe cele doua generatii anterioare de Peugeot.

Inaltimea sa este de 1.510 mm, masina fiind situata la mijloc in clasamentul masinilor familiale mici.  Unii considera ca 307 este un MPV compact mai jos, mai degraba decat o masina de familie mica si inalta, datorita inaltimii si profilului sau.

Intr-un raport al revistei Top Gear , noul Peugeot 307 1.6 16v TU5 JP4 a concurat ca si peformanta cu Ford Focus 1.6L I4 Zetec-SE si Honda Civic 1.6 VTEC.

Peugeot a fost laudat la toate testele, invingand atat Fordul cat si Honda la pret, spatiu, manevrabilitate, costuri de rulare si rafinament. Datorita acestor caracteristici, in prezent inca mai sunt piese auto pentru Peugeot 307 1.6HDI, la preturi foarte avantajoase.

Posesorii de autoturisme care inca mai au Peugeot sunt multumiti de modelele lor si le recomanda, afirmand insa ca fara o intretinere corespunzatoare si fara schimbarea pieselor la timp, masina isi arata varsta.

In iunie 2005, 307 a fost revizuit pentru a face fata atacului rivalilor. Partea din fata a autoturismului a fost renovata, cu lumini usor revizuite, o capota noua si scoaterea grilei dintre faruri. Odata cu ultima schimbare, impreuna cu un nou bara de protectie fata, partea din fata a masinii este acum dominata de o admisie de aer mai mare.

307 a fost lansat ca un model hatchback cu trei si cinci usi, desi in iunie 2002, gama 307 a fost extinsa, odata cu introducerea unei masini noi – 307 SW.

Dispune de un al treilea rand optional de scaune detasabile, deci este mai flexibil datorita configuratiei sale ca MPV. SW exista pentru ca Peugeot nu a dezvoltat un spinoff MPV compact , asa cum a facut Citroën cu Xsara Picasso, preferand in schimb sa ofere o versiune mai flexibila, dar pastrand stilul initial.

Toate variantele de Peugeot 307 pot sa fie inca gasite pe piata sau pe sosele, iar piesele pentru ele sunt foarte cautate datorita nevoii de intretinere periodica, pentru ca batranul Peugeot 307 sa functioneze impecabil.

Leave a Reply