Data de 25 ianuarie marcheaza inceputul iernii, dar si prima zi din saptamana restaurantelor in multe locuri din lume, inclusiv New York, orasul unde s-a nascut ideea inedita de promovare. Infiintata pentru a ajuta la cresterea profitului pentru afacerile cu restaurante, aceasta saptamana speciala a crescut constant in popularitate de la inceputurile sale din 1992.
Primul eveniment a fost gandit de catre Tim Zagat, fondatorul unei companii care acopera ghiduri de restaurante in orase din intreaga lume, si restauratorul de top Joe Baum. Acest duet a planificat prima saptamana a restaurantelor pentru a coincide cu Conventia Democratica, evenimentul fiind un succes imens care a cuprins in final patru saptamani in loc de una. Conceptul s-a extins, de asemenea, in intreaga tara, apoi a fost preluat si de alte state, care participa cu propria lor versiune.
Saptamana restaurantelor variaza de la un loc la altul. Conceptul general este ca partenerul local, impreuna cu organizatii turistice sau camerele de comert se aliaza pentru a promova o cateva zile speciale pentru pranz si cina. Alti parteneri pot include in lista afaceristi locali, banci si furnizori de produse alimentare. Restaurantele ofera in aceasta perioada preturi reduse pentru un meniu fix, ideea fiind ca ceea ce se pierde in cost se castiga prin volumul de vanzari. Unele restaurante au raportat si un volum cu 40 la suta mai mare pe parcursul evenimentului.
Restaurantele nu sunt singurele afaceri care beneficiaza de pe urma acestui concept de marketing. Saptamana restaurantelor ajuta la cresterea turismului si, prin urmare, la cresterea afacerilor pentru hoteluri, magazine si alte intreprinderi locale. Orasele si statele folosesc evenimentul ca o platforma pentru a-si prezenta zona si pentru a-si construi reputatia culinara. In New York, de exemplu, unde exista o multime de restaurante care nu au nevoie de promovare, acestea se alatura totusi promovarii, recunoscand binele comun pe care aceasta il ofera.
Daca in zona ta nu exista o saptamana a restaurantelor stabilita, iata ce trebuie sa faci pentru a obtine una pe loc:
– Fa un plan lent pe tot parcursul anului. In New York, saptamana ruleaza timp de 14 zile in ianuarie si la fel si in luna iulie.
– Fii consecvent. Toate restaurantele participante trebuie sa urmeze aceleasi reguli privind preturile, comenzile de mancare si meniurile, indiferent ca sunt locatii mici sau unele high end.
Ideea din spatele saptamanii restaurantelor este de a prezenta produsele alimentare ale restaurantelor clientilor care nu pot consuma acolo in mod regulat.
Acest eveniment este o idee mareata de promovare, care poate da startul intr-un timp mort al anului, cand oamenii nu prea merg sa serveasca masa in oras.